KUZEY MARMARA OTOYOLU (3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ DAHİL) PROJESİ KINALI-ODAYERİ (BAĞLANTI YOLLARI DAHİL KESİMİ) YAP İŞLET DEVRET MODELİ İLE YAPIMI VE İŞLETİLMESİ İŞİ

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi, Kuzey Marmara Bölgesi’nde Doğu-Batı istikametinde gelişerek büyüyen kentleşme ve sanayileşmenin oluşturduğu bölgesel trafik ile bölgeyi kat eden şehirlerarası ve uluslararası trafiği mümkün mertebe birbirinden ayrı olarak ulaşımdaki hizmet kalitesini arttırmıştır. İstanbul Havalimanı ile şehir merkezi arasındaki bağlantıyı sağlayan, Avrupa kesimlerinden olan Kınalı-Odayeri kesimi, Tekirdağ İstanbul il sınırında Kınalı’dan başlayarak, İstanbul’da Silivri ve Çatalca ilçelerini geçerek Odayeri kavşağında Yavuz Sultan Köprüsü ve Bağlantı Yolları Projesi’ne, İstanbul içerisinde Habibler Kavşağı’ndan başlayarak, Hasdal Kavşağı ile TEM Otoyolu’na bağlanmaktadır. Kınalı - Malkara Otoyolu ile yapımı devam eden Çanakkale 1915 Köprüsüne bağlanarak Kuzey Marmara Bölgesinin ulaşım sistemine entegre olacak ayrıca İstanbul-İzmir Otoyolu’na bağlanarak kesintisiz bir ulaşım sistemi oluşturulmuştur. Avrupa ve Asya kıtalarını birleştiren ve Türkiye’de trafiğin en yoğun olduğu Marmara Bölgesi’nde yapılan Kuzey Marmara Otoyolu, ulusal ve uluslararası kara ulaşımı ve nakliye araçları için kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir transit geçiş olanağı sağlarken, İstanbul’un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki ağır taşıt trafik yükünü de alacağından, İstanbul’un yerel trafik yükünün azalmasına da katkı sağlamıştır. Avrupa yakasındaki Kınalı-Odayeri Kesimi, Kınalı-Yassıören, Yassıören-Odayeri, Habibler-Hasdal olmak üzere üç kesimden oluşmaktadır. Kınalı-Odayeri (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi’nin projesi, ana gövde uzunluğu 71 km; bağlantı yolları uzunluğu 37 km olarak tamamlanarak ulaşıma açılmıştır. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin İstanbul Boğaz geçişini de içerisinde bulunduran, Odayeri-Kurtköy Kesimi’nin bağlantı yolları ve kavşak kolları dahil 148 km’lik inşaatı yapılarak hizmete açılmıştır. Proje mevcut ulaşım altyapısı ile karşılaştırıldığında, Avrupa yakasında Kınalı-Mahmutbey güzergâhındaki seyahatlerde 30 dk., Asya yakasındaki Kurtköy-Akyazı arasındaki seyahatlerde ortalama 45 dk. zaman tasarrufu sağlanmıştır..

Kuzey Marmara Otoyolu, Kınalı-Odayeri hattı ve ilgili bağlantı yolları Mart 2020 itibariyle proje kapsamındaki son kesimi hariç trafiğe açılmıştır. Proje uhdesinde yer alan son kesim ise 2021 yılının ilk çeyreğinde tüm hatlarıyla beraber kullanıma açılacaktır.

İşveren: KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yeri: İstanbul / TÜRKİYE

GALERİ